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THE PRONUNCIATION IN ENGLISH FOR THE PRIMARY CLASSROOM (Edición 1)

tipo de documento semantico LearningOpportunityInstance

Periodo de inscripción: 20/12/2016 00:00:00
08/01/2017 00:00:00
Periodo de realización: 13/01/2017 00:00:00
02/03/2017 00:00:00
Estado: Consolidada
THE PRONUNCIATION IN ENGLISH FOR THE PRIMARY CLASSROOM (Edición 1)

Información básica

Descripción:

In a world where English is now a global language used for international communication, it is pronunciation issues, and not grammar ones, that have been found to be the most important cause of breakdowns in communication.  Suggesting that low-level English learners tend to depend on bottom-up processing to access meaning, the main aim of this course is to persuade the EFL teachers of the importance of maintaining mutual intelligibility through working on phonological features in the Lingua Franca Core (LFC), while cautioning them not to spend time on supra-segmental features like weak forms and connected speech, which may be used to facilitate rapid speech in native speakers, but can be detrimental to ELF intelligibility.

This course attempts to show teachers of young learners (primaria) the importance of good pronunciation, and the goals and priority teaching areas for the learners' pronunciation. The course will also give teachers ideas, techniques and activities that can be used in the classroom to provide young leaners with motivating, meaningful practice. A third area covered will be the teacher's own pronunciation. Some formal understanding of the pronunciation of English is useful, but this is not a course of phonetics.

 

Entidad organizadora:
CENTRO REGIONAL DE FORMACIÓN DEL PROFESO
Modalidad:
Curso
Forma de impartición:
Mixto
Línea formativa:
Destrezas Comunicativas
Ámbito:
Regional
Destinatarios:

La adjudicación de las plazas se realizará por riguroso orden de inscripción y atendiendo a los siguientes requisitos:

1. Docentes de Lengua Inglesa de Educación Primaria.

2. Docentes de DNLs (Disciplinas no lingüísticas) de Educación Primaria.

Objetivos:
  • To explore some of the concepts that teachers need to understand in order to successfully teach pronunciation to young learners.
  • To help teachers to consolidate and extend their personal oral competence.
  • To present ideas, techniques and activities that can be used in the primary classroom so that young learners improve their English pronunciation in the priority areas.

 

Metodología: Práctica, activa y participativa.
Observaciones:

Este curso será impartido y tutorizado por Robin Walker, ponente de Trinity College London.

El número de asistentes en cada provincia será de un máximo de 32 (dadas las características y estructuración del curso). Las solicitudes se aceptarán por riguroso orden de inscripción en función de la provincia seleccionada.

Este curso se estructura en tres sesiones presenciales impartidas en Toledo y Albacete en horario de 16.00 a 20.00 horas

Sesiónes presenciales en Toledo

FECHA HORA LUGAR
Lunes  16 de enero de 2017 De 16.00 a 20.00  A determinar
Martes 17 de enero de 2017  De 16.00 a 20.00  A determinar
Martes 24 de enero de 2017 De 16.00 a 20.00  A determinar

Sesiones presenciales en Albacete

FECHA HORA LUGAR
Miércoles 18 de enero de 2017 De 16.00 a 20.00 A determinar
Jueves  19 de enero de 2017 De 16.00 a 20.00 A determinar
Lunes    23 de enero de 2017 De 16.00 a 20.00 A determinar

 

Número de horas: 20
Número de créditos: 2
Criterios de certificación:
  • Asistir a las sesiones presenciales.
  • Completar las tareas requeridas en el curso.
  • Contestar al cuestionario de opinión.

 

Fecha de inicio: 13/01/2017
Fecha de fin: 02/03/2017
Número máximo de participantes: 64
Número mínimo de participantes: 50
Fecha de inicio de la solicitud: 20/12/2016 00:00:00
Fecha de fin de la solicitud: 08/01/2017 00:00:00
Plan regional:
Plan Regional de Formación Permanente del Profesorado 2016-2018
Plan anual:
PLAN REGIONAL DE FORMACIÓN PERMANENTE DEL PROFESORADO 2017/2018
Línea:
El desarrollo del Plurilingüismo, potenciación de los estudios integrados
Contenido:
La educación plurilingüe, en todas las enseñanzas, infantil, primaria, secundaría, Bachillerato y Formación Profesional
Número máximo de participantes: 64
Número mínimo de participantes: 50
Periodo de realización: 13/01/2017 00:00:00

Acerca de este recurso...

Editores: Destrezas comunicativas · CRFP , Administradores · Centro Regional de Formación del Profesorado